marți, 12 ianuarie 2010

Gradinite Crangasi

Iata o lista a gradinitelor din Crangasi, poate mai este cineva interesat:

1. Gradinita 40, str. Tabla Butii. Am auzit lucruri bune despre ea. Toata lumea care are copiii acolo pare multumita. Anul acesta sunt 2 grupe mici, fiecare cu 30-32 copii, care vin cam toti. Sansele de a gasi un loc in timpul anului tind la 0.

2. Gradinita 87, str. Radna (pe langa Maternitatea Giulesti). Este la parterul unei case cu 2 etaje. Cladirea este mica fata de necesitati, aproape neincapatoare. In schimb doamnele mi s-au parut foarte dragute - lucru mare. Cea de la grupa mica - pentru ca pe mine ea ma interesa - mi-a parut foarte comunicativa, vesela si placuta. Gradinita este pe o strada linistitia. Un semn de intrebare ramane destinatia etajului superior al cladirii, care, dupa decoratiunile ferestrelor si dupa locatara care privea linistita pe geam, pare resedinta a unor cetateni conationali. Una peste alta, daca aveau si program lung o alegeam fara ezitare.

3. Gradinita 37, str. Ciurel, langa metrou Crangasi. Nu am reusit sa o vizitez. Se pare ca gradinita are reguli foarte stricte de securitate, astfel incat nu ai acces inauntru decat daca esti parinte, iar in acest caz numai cand aduci si iei copilul. Cum nu sunt parinte, m-am lovit mereu de vigilenta gardienilor, ceea ce pentru mine ca parinte este un lucru foarte bun. Am incercat de 3 ori sa vorbesc cu directoarea, dar de fiecare data era "la inspectorat". Voi mai incerca, sper sa o si gasesc. Gradinita fiind proaspat renovata, arata foarte bine, pare foarte spatioasa. O mamica din parc mi-a spus ca nu isi da copilul acolo pentru ca inainte de renovare cladirea ar fi fost plina de mucegai, care a rezistat in ciuda renovarii etc... Oare? Ah, si inca ceva: zvonurile spunc a anul acesta nu a existat grupa mica (fiind lipsa de ingrijitoare, au fost inscrisi copii care se descurca singuri la masa, toaleta, imbracat, dezbracat).

4. Gradinita Alecos Kindergarden, langa Piata Virtutii. Este infiintata in oct 2009. Cladirea lasa de dorit, in sensul ca este o casa nu tocmai noua cu 4 camere, hol si baie, transformata in gradinita. 3 camere servesc drept clase, iar una drept bucatarie, in care se si mananca. Pe dinauntru este destul de saracut amenajata. Totusi e important ca exista toalete mici pentru pitici, iar bucataria este foarte curata. Miss-ele (am uitat sa spun ca e gradinita de limba engleza intensiv) pareau dragute, iar copiii pareau ca se simt bine. Preturile sunt rezonabile pentru o gradinita particulara. O mama care are copilul acolo mi-a zis ca mancarea este super buna.

5. Gradinita Teddybar, str Soimarestilor. Este acreditata. Are 50-60 copii, grupati pe varste: 2-3 ani, 3-4 ani, 4-5 ani, 5-6 ani, 6-7 ani. Personalul are o atitudine calda, prietenoasa, copiii se simt cu adevarat bine acolo. Ca si educatie, se urmeaza programa MEC, dar se fac si multe lucruri in plus. Nu stiu ce invata de obicei copiii de la grupa pregatitoare, dar cei de la Teddybar rezolvau exercitii de clasa 1, gen 3 + ? = 8. Este foarte curat, iar mancarea este buna. Am mers cu Nectaria la vizionare, iar ea a stat intr-o clasa cat am vorbit eu cu directoarea. A participat la activitati (a construit, a colorat si a jucat "Ursul doarme"), iar apoi a mancat impreuna cu ceilalti copii. Nu a intrebat de mine nici o clipa, a parut extrem de fericita acolo. Preturile sunt cele "clasice", adica la program lung, care ma intereseaza pe mine, 1050 lei. Mi-a dat impresia ca educatoarele de acolo nu numai ca isi cunosc meseria, dar si-o si iubesc. Pentru noi este pe lista de variante.

6. Gradinita Cherry Tree (str. Tibles, aproape de maternitatea Giulesti) cu predare in limba engleza. Este o gradinita pe sistem britanic. Pare o gradinita in care copiii primesc cunostinte temeinice, invata literele de la 4 ani, iar la 7 ani citesc in limba engleza. Se lucreaza "din greu", probabil ca acei copii nu se joaca la gradinita (in afara jocurilor instructive) - ceea ce nu ar fi o problema, dat fiind ca cel mai lung program al lor se termina la 15.30, deci au toata dupa-amiaza pentru joaca. Ma intreb daca nu cumva de acolo se vor recruta viitorii academicieni. Se invata pian, se fac si alte activitati artistice - nu ca optionale, asa cum se intampla la majoritatea gradinitelor particulare. Directoarea de acolo a fost singura care mi-a spus ca se lucreaza pe fiecare copil in parte, iar daca el poate mai mult decat ceea ce se face la grupa lui este trecut automat la un set superior de activitati. Mi-ar placea mult pentru Nectaria o astfel de gradinita, in care copiii sunt "utilizati" la potential maxim si in care se pune accentul pe creativitate si independenta. Daca aveau program lung cred ca nu mai cautam acum gradinite.

3 comentarii:

  1. Si ce alegere ati facut? Acelasi lucru cautam si noi.
    La Grainita 37 nici noi nu am gasit-o pe directoare. Probabil este un raspuns standard (am fost de 2 ori si era la Inspectorat).
    Care este tariful la Cherry Tree?
    Noi am mai vazut gradinita Cami (Str. Carol Knappe, dincolo de pod pe stanga) - frumoasa, dar cam scumpa - 15 milioane.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si noi cautam acelasi lucru. Am inteles dintr-o alta postare ca ati gasit gradinita. Unde mergeti pana la urma? Noi suntem inca in cautari, abia am inceput drumul lung...

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna dragelor. Eu am copilul de la 1 an jumate la Teddybar (din sep 2010) - acu repeta grupa mica ptr. a doua oara ca avea doar 2 ani jumatate in toamna cand s-a facut trierea. Recomand gradinita! La grupa mica au cele mai dedicate educatoare, ptr. celelalte grupe vedem pe parcurs - ele toate par super ok!

    RăspundețiȘtergere