vineri, 13 februarie 2009

Raspuns pentru Ana

Pe Drepturile gravidelor si proaspetelor mamici am primit urmatorul comentariu:

Buna Raluca! Am si eu o mare nedumerire si in acelasi timp o mare tristete fata de ce se intampla in tara asta. Eu am 19 ani si o fetita de 7 luni, sotul 24 si termina anul acesta facultatea. Nu-mi vine sa cred ca mi se dau doar 2oo ron, si asta din cauza faptului ca nu lucrez (sunt in cl. a12a si chiar nu am cum). Mi se pare o mare prostie, avand in vedere faptul ca nu este deloc usor sa cresti un copil, mai ales daca nu ai o sursa de venit. Si ma gandesc ca sunt unele mamici care castiga foarte mult, si beneficiaza si de 85%. Ar trebui totusi schimbat ceva in tara asta, ca de asta se duce de rapa... Sunteti de acord cu mine sau nu? Si nu sunt singura mamica tanara in aceasta situatie... sunt altele care o duc mult mai greu..:(. Pup pentru toate mamicile, si viitoarele mamici



Draga Ana,

In primul rand vreau sa te felicit pentru curajul de a-ti intemeia o familie si de a fi deja mama la varsta ta. Nu sunt multe fete care au curajul tau.

Pentru ca ma intrebi care este parerea mea despre ajutorul pe care o mama tanara il primeste de la stat, o sa incerc sa iti raspund mai jos.

Evident ca alocatia este extrem de mica si nu acopera aproape nimic din cheltuielile pe care le aduce in familie un bebelus. Dar... nu trebuie sa uitam ca acesta este un mic ajutor de la stat, care nu este menit sa asigure intretinerea totala a unui copil, lucru care este responsabilitatea parintilor.

Sunt de acord insa ca statul ar trebui sa aiba un sistem eficient de protectie sociala, prin care sa ajute tinerii casatoriti la inceput de drum, mai ales daca au copii (si s-ar putea chiar sa existe - incearca sa te interesezi la Directia de Munca si Protectie Sociala de care apartii).

Faptul ca unele mamici beneficiaza de 85% din venit este absolut corect. Si stii de ce? Pentru ca o mama care are un salariu mare, a platit la asigurarile de sanatate sume destul de mari in fiecare luna. Din banii depusi de ea acolo, statul asigura servicii de sanatate pentru toata lumea, inclusiv pentru cei care nu muncesc - elevi, studenti, pensionari etc. Nu este corect sa beneficieze si aceasta mama de ajutorul statului timp de 2 ani din viata ei?

Oricum, vei vedea ca lucrurile vor merge mai bine si pentru voi. Cand sotul tau va termina facultatea si isi va gasi un loc de munca, va fi mult mai bine. In final va urez multa sanatate tie si familiei tale si imi doresc din tot sufletul sa reusiti sa treceti de greutatile inerente oricarui inceput.

2 comentarii:

  1. buna ana.dupa gandirea ta se observa ca esti o mamica tanara care nu a lucrat niciodata si nu stii cum e sa stai 10 ore pe scaun cu fata in monitor...de exemplu...nimeni nu obliga o fata in clasa 12 sa faca un copil...nu te judec doar ca acea mama care primeste 85% din venituri...a muncit si a cotizat la veniturile statului ca sa ia banii astia...ba mai mult ...alocatia copilului tau este platita din banii nostrii...a mamelor care muncesc de cativa ani si care inainte de a face un copil se gandesc daca au sau nu cu ce il creste.salariile mari pe care unele dintre noi le avem,,,sa stii ca le avem pe munca noastra...si cred ca sunt ani de zile de cand eu imi doresc sa am un copil dar....el trebuie sa vina atunci cand am cu ce sa-l cresc,,,sper sa nu te superi pe mine dar mesajul tau m-a facut sa-mi creasca putin tensiune

    RăspundețiȘtergere
  2. M-a distrat foarte mult acest comentariu, mai ales ca, daca ai la varsta de 18 ani inconstienta sa faci un copil, atunci trebuie sa iti asumi si consecintele. E foarte frumos sa iubesti si sa faci un copil, dar din fericire oamenii sunt inzestrati si cu minte si se gandesc inainte de a face ceva. Mai ales in vremurile in care traim, si cand este important sa ai o sursa de venit, nu sa te prostesti ca vrei copii. In ceea ce priveste comentariul tau, referiotor la faptul ca se duce tara pe rapa pentru ca unele femei cu salarii mari iau 85% din salariu, asta a fost chiar foarte tare. Daca tu ai castiga 5000 de Ron pe luna si dintr-o data ai fi nevoita sa traiesti cu 600, cum ar fi? Evident este o intrebare retorica, pentru ca nu ai castigat un ban in viata ta si habar nu ai cum e aia. Deocamdata, tot ce stii de la viata este ca VREI. Ei bine, cineva (poate parintii) ar trebui sa iti explice ca in viata primesti DUPA ce muncesti pentru asta. Si daca nu muncesti tu, munceste tata, sau mama si atunci tu beneficiezi. Dar nicaieri in lumea asta nu ai doar drepturi, fara obligatii.
    Nu vreau sa fac pe moralista, si eu sunt insarcinata si am 31 de ani. Ne dorim copii de multi ani, dar din pacate daca ai o cariera, e mai greu sa te opresti intre o campanie si un targ sa nasti repede si sa mergi mai departe.

    RăspundețiȘtergere