vineri, 6 februarie 2009

Sotronul e greu?

Azi am vazut 3 tinere doamne care invatau o fetita de 10 ani sa joace sotronul. Au desenat un sotron mare cu creta - scena se petrecea in parc - si apoi i-au explicat ca trebuie sa sara intr-un picior fara sa calce linia. Una dintre ele i-a aratat la modul cel mai practic cum se sare, iar fata a repetat, dupa care a zis: "E prea greu!".

M-am simtit batrana... un joc despre care eu traiam cu impresia ca toate fetitele il au in sange - ca doar asa era "pe vremea mea", este atat de invechit incat pustimea nici n-a auzit despre el.

Intamplarea de azi mi-a adus si multe intrebari: Ce jocuri joaca acum copiii? E greu sotronul? Mai sunt jocuri "de societate" pentru copii?

4 comentarii:

  1. Ce jocuri de societate sa mai existe? Televizorul si calculatorul ocupa cel mai mult timp din viata copiilor. :(
    E dureros!
    Cretinizare in masa si instigare la violenta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Fluturas, tocmai de aceea noi de vreo 3 ani nu avem TV si pot spune ca ne este foarte bine. La inceput ne-am temut ca nu vom fi suficient de informati, dar s-a dovedit ca lucrurile importante le aflam oricum... iar de cele neimportante nu avem nevoie :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu-mi vine sa cred ca mai sunt oameni care gandesc la fel cu mine in privinta televizorului! Eu si sotul meu am zis ca nu vom avea niciodata asa ceva in casa si iata ca deja de un an jumate de cand ne-am lipsit de el ne merge foarte bine si nu suntem deloc dezinformati. Singura ingrijorare era: cum o sa ne descurcam cu copilul, daca el o sa vrea sa avem tv? Noroc ca intre timp am citit carti de psihologie in care se demonstra foarte logic si documentat cum afecteaza televizorul dezvoltarea psihica si intelectuala a copilului (in rau!). De aceea sunt atat de multi copii 'hiper-activi', cu probleme de concentrare, astazi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cand eram copii jucam foarte mult Sotronul.
    Acum copii in loc sa se mai joace Castelul, Sotronul, Frunza, etc. ei injura stau toata ziua in calculator si in TV!

    RăspundețiȘtergere